szombat, május 06, 2006
Black Eyed Peas aus Nagyecsed
Hájtekk
Hi,Tacsi!
Forza Italia, Forza Görögdinnye!
http://szabiblog.blogspot.com/
csütörtök, május 04, 2006
Varázs Pali
Szili kút, falikút
kedd, május 02, 2006
Recoil - A Depeche Mode sötét oldala
Recoil:1.Rúgás,vagy 2.visszahőkölés. Kétértelmű szó. Kétértelmű zene.
A projekt a mainstream közönség számára ismeretlen, nem nagyon találkozni Recoil-klipekkel még a késő éjjeli műsorsávban sem. Az először csak mellékszálként működő projekt mögött álló embert annál többen ismerhetik; ha máshogy nem, elég megemlíteni a Depeche Mode-szófordulatot, és a Földön több millió rajongó borul a földre egy emberként. Ha még azt is eláruljuk,hogy sokak szerint az ő hiányától változott a DM zenéje öregesre, akkor nincs más hátra, nevezzük meg főhősünket, Alan Charles Wildert.
Igen, talán az ő megjelenésével komolyodott meg korábbi zenekara. Az addig Vince Clark közreműködésével tipikus, butuska szintipopot nyomó társaság a korát eltitkoló Wilder megérkezte után szépen lassan fekete bálványbandává avanzsált. Idővel elkomorult a muzsika, átöltöztek a srácok a videókon, és mivel Martin Gore világa sem volt egy egyszerű, vidám bolygó, létrejött az igazi, nagybetűs, érett Mode. (na persze,ehhez kellett egy Anton Corbijn is…). A közönség imádta őket, talán túl sok is volt a jóból, mindenesetre 1993-ban bekövetkezett a szakadás, s ettől kezdve válik érdekessé az, amit Alan önállóan művel- bár az első Recoil-lemez, az 1+2, valamint a Hydrology már korábban megjelent. (A DM-ből levetett hangmintákból összefércelt 1+2 annyira szörnyű és kezdetleges, hogy a Hydrology nélkül meg sem vásárolhatjuk). És 1992-ből való még a Bloodline LP is.
EGYEDÜL MEGY
"Nagyon nehéz volt hátat fordítanom egy ilyen sikeres csapatnak, de meg kellett tennem" - mondja egy interjúban. Amikor megteszi ezt a lépést, éppen végez a Songs Of Faith And Devotion Live-al, amit egyedül rak össze, amíg Dave először kukkant át a másvilágra, Martin az alkohol rabja, és éppen csak a közös név tartja össze a négy tagot. A Depeche-ből magával viszi az egyik gospel-énekesnőt, Hildia Campbellt - az egyetlen ember,akivel manapság tartja a kapcsolatot, Dave -aki szintén erősen kifelé tart Gore bűvköréből. Vendégszerepel nála többek között az Incubusban és a Stalkerben
Douglas McCarthy, a Nitzer Ebb frontembere, a korai időkben reppel nála Moby is - akit ugye azóta sem sikerült rávenni ugyanerre. Maggie Estep mellett ne felejtsük el Siobhan Lynch varázslatos hangját és bizarr szövegeit, aki a Driftinget és a Missing Piece-t adja elő. A szövegírás Alan Achilles - pontja, legtöbbször az énekesekre bízza ezt a munkát.Ő maga csak kivételes esetben poétáskodik, és csak minimális vokálokra hajlandó a saját lemezein.
A VÉR VÍZZÉ VÁLIK
Unsound Methods című remekének bizonyos Steve Lyon a hangmérnöke, a remekmű fontosabb pontjai: a szexcentrikus Luscious Apparatus, a gospeles, mantraszerű Red River Cargo, és a tüneményes Missing Piece. A Liquid albumról csak annyit jegyez meg magyarázatféleképpen, hogy bármilyen anyagról szólhat, ami folyékony, mindegy, hogy vér, méz, vagy víz. A borítónak mindenki maga nézzen utána; érdemes találgatni, mit is látunk rajta miben. Ezen a lemezen Diamanda Galás (Strange Hours), Samantha Corbell (Last Call For Liquid Courage) és Nicole Blackman (a zseniális Breath
Control) működik közre.
Alan saját stúdiójában,a Thin Line-ban komikus történések zajlanak; megesik, hogy fűtés nélkül, dideregve komponál. Ez biztosan nem tesz jót a sarokban tárolt sárga,eredeti Gretsch-gitárnak... A lemezboltok kínálatából csak a filmzenékre figyel, főleg Morricone és Badalamenti érinti meg.
DERÜLT ÉGBŐL TORNÁDÓ
Alkatilag egy barna hajú, barna szemű, egyszerű, jóképű figura. Ki hinné, hogy a legsötétebb, legabberáltabb gondolatokat önti hangokba. Ahogy azt sem hinné el senki, hogy a Királyi Angol Légierő, a RAF egy vadászgépe kis híján a fejére zuhan Aberdeen mellett, amikor feleségével arra autóznak. A gép a dombok közé zuhan, felrobban, a pilóta szörnyet hal, két halott - Wilder pedig megírja a Black Box című kétrészest. Megzenésíti, mi járhatott a pilóta fejében az utolsó másodperceiben. "Mode Man's Near Miss" - cikkeznek a bulvárlapok.
A dalokhoz készült mozgóképekben szinte minden esetben közös az öltönyös, nagyvárosi férfiak jelenléte, mintha az átlagembert személyesítenék meg. Faith Healer: a filmen egy őrült csodadoktort láthatunk, aki kígyóméreggel gyógyít.Van egy kis Ördögűző-utánérzés. Drifiting: valaki nagyon fentről zuhan alá - talán egyenesen odafentről? - Aztán egy kórház folyosóin hordágyán végigtolva sorra be-bepillant a betegek és a még betegebb doktorok életébe. Maga Alan egy vak ápolt képében szerepel. Tolószék, infúzió, bekötetlen radiátor...a végén a főszereplő is úgy dönt, jobban jár,ha leporolja magát, és elsétál.
VIZUÁLIS ALÁVALÓSÁG
Stalker: perverzió, egy apáca és domina között féltávon elhelyezett személyiségű nő. És aki őt nézi; akinek csak a száját és néha a kezét látni; a kukkoló.
Fekete bőrű prédikátor az utca közepén ülve; a tömeg mégis átnéz rajta, elkerüli: Jezebel történetét meséli. Pókok, férgek, svábbogarak. Az öreg egy széket cipel a sivatagba, miközben egy szem figyeli fentről, ahogy jeleket rajzol a homokba. A jelekből egy szöveg alakul ki: Judge Me- Ítélkezz felettem.
Ítélkezzünk mi is: nyomasztó világvége-hangulat. Örökös filmzene-fíling. Recoil. Aki a jelenkori Depeche Mode-ból hiányol valamit, de nem tudja, mit - annak mindenképpen fel kell fedeznie.
-efzé-(2004)
hétfő, május 01, 2006
Szabadpiaci szabadrablás ellen
vasárnap, április 30, 2006
Sör, has, tánc
Rejtett, búvó értékeink
http://szabiblog.blogspot.com/. Ezen a címen minden szolgáltatása megrendelhető, étlapokat úgy fordít, mint az isten, de tényleg jó szakember, na. Higgyék el nekem. Én nem hazudok. Látják, milyen óvatosan reklámozom? Főz, mos. De főleg főz. Mindenki mást le.
Cim-cim, cim-balom
|
|
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||